مقدمه :
استان خراسان رضوی به لحاظ جایگاه معنوی و وجود بارگاه حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) با پذیرش سالیانه میلیون ها زائر آن امام رئوف و همچنین همجواری با کشورهای آسیای میانه می تواند نقش بسزائی در صادرات و واردات کالا و توسعه روابط اقتصادی داشته باشد. لذا نظر به اهمیت این استان، انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی با بیش از 30 عضو فعال از مورخه 03/07/96 در اتاق بازرگانی و از مورخه 14/05/98 در اداره ثبت شرکت ها تشکیل و ثبت و نسبت به انجام وظایف و مأموریت های محوله در چارچوب اختیارات قانونی خود فعالیت می نماید.
در حال حاضر این انجمن با همکاری اعضای هیئت مدیره از مکانی مستقل بهره مند و با خرید و تهیه تجهیزات و ملزومات اداری و استقرار یک نفر نیرو در محل انجمن، از فضائی مناسب اداری برخوردار و ضمن انجام امور جاری، نسبت به برگزاری جلسات هیئت مدیره و کمیسیون های تخصصی، آن چنان که در خور شأن این استان باشد، اقدام می نماید.
امید است این انجمن در راستای اهداف خود، بتواند از طریق تعاملات، مکاتبات و پیگیری های لازم از طریق مراجع قانونی ذیربط و با حضور در جلسات و همایش های مرتبط استانی و همچنین شرکت در نمایشگاه های تخصصی (داخلی و خارجی) با همکاری فی مابین نقش موثری را ایفا نماید.
الف) اهم مأموریت های انجمن:
- پیگیری و دفاع از منافع مشترک اعضای انجمن
- بهبود کیفیت خدمات در راستای فعالیت های صنفی اعضاء
- انتقال مشکلات و نظرات اعضای انجمن به مراجع ذیربط
- شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی
- رایزنی و برقراری ارتباط موثر با سازمان ها و نهادهای مرتبط
- ترویج ارتباط و همدلی بیشتر بین اعضای انجمن از طریق مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها
- تلاش در جهت ایجاد وفاق و ارتباط نزدیکتر بین اعضاء و صیانت از حقوق معنوی آنان
- ایجاد ظرفیت های آموزشی برای رشد و به روز نگهداشتن توانائی ها و تخصص ها
- انجام امور مطالعاتی و پژوهشی در جهت ارتقاء این صنعت
- تلاش در جهت سازماندهی امور مرتبط با تولید و صادرات صنعت طلا و جواهر
- ارائه خدمات مشاوره ای و برگزاری دوره های آموزشی در جهت انعقاد قرارداد ها و تفاهم نامه ها
- کسب اطلاعات مربوطه به عرضه و تقاضا ها، قیمت و بازار های مصرف برای اعضا و عندالزوم غیر اعضا
ب) مهم ترین اقدامات انجمن:
- تهیه مکان اختصاصی و تجهیزات اداری دبیرخانه ی انجمن
- فعال بودن دبیرخانه ی انجمن در ساعات اداری، بصورت مستمر
- تشکیل و برگزاری جلسات کمیته و کمیسیون های داخلی شامل: کمیسیون نمایشگاهی، کمیسیون طرح و برنامه، کمیسیون صادرات و واردات، کمیسیون حقوقی و حل اختلاف، کمیسیون بازاریابی و کمیسیون تولید.
- برگزاری جلسات منظم هیئت مدیره بطور هفتگی و پیگیری مصوبات آن
- ارسال برنامه ها و تقویم برگزاری جلسات هیئت مدیره به اعضاء و اتاق بازرگانی
- ایجاد بستر و سازکار لازم جهت مشارکت حداکثری اعضا و اخذ نقطه نظرات آنان در امور مرتبط به حوزه ی کاری و تخصصی
- انجام مکاتبات جهت تاسیس رشته تخصصی در دانشگاه
ج) جلسات مشترک هیئت مدیره:
- برگزاری انتخابات و مجمع عمومی
- شرکت در جلسات اتاق بازرگانی
- شرکت در جلسات با سازمان ها و نهادهای دولتی دیگر
- انجام مصاحبه های مطبوعاتی و رادیوئی (رادیو اقتصاد)
- شرکت در دوره ها و کلاس های آموزشی ویژه تشکل ها که از طریق اتاق بازرگانی برگزار می گردد.
د) خدمات زیرساختی و حمایتی:
- تهیه بانک اطلاعاتی اعضاء
- تشکیل پرونده ی مشخصات صنفی ویژه ی هر یک از اعضاء
- افزایش نقش اعضا در تصمیم گیری ها و اخذ نقطه نظرات آنان
- حمایت از طرح های پژوهشی
- برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی
هـ) خدمات مشاوره ای به اعضاء:
- ارائه خدمات مشاوره ای روابط کار و تامین اجتماعی
- ارائه خدمات مشاوره ای امور حقوقی داوری و قراردادها
- ارائه خدمات مشاوره ای امور مالیاتی
- ارائه خدمات مشاوره ای خرید و قراردادهای خارجی
- ارائه خدمات مشاوره ای امور بانکی و تسهیلات
- ارائه خدمات مشاوره ای خدمات توسعه کسب و کار اعضاء
* لازم به ذکر است این خدمات با هماهنگی و همکاری اتاق محترم بازرگانی صورت و به اعضای انجمن اطلاع رسانی شده است.
و) خدمات اطلاع رسانی:
- تشکیل گروه ها و کانال های مرتبط به انجمن در شبکه های اجتماعی در جهت تعامل بیشتر و همچنین در جهت تسهیل و تسریع در اطلاع رسانی اخبار و خدمات انجمن به آنان آمادگی دریافت اخذ مقاله ها، رویدادها، نقطه نظرات و .... و انعکاس آن از طریق شبکه های اجتماعی و سایت
- بحث و تبادل نظر و انعکاس نقطه نظرات هیئت مدیره از طریق مصاحبه و تشکیل میزگرد اختصاصی شرکت در مراسم جشن ها و ارسال تبریکات به مناسبت اعیاد و غیره
ط) پیش بینی برنامه ها و اقدامات در سال 1397:
- دیدار با مدیران و مسئولین استانی با هدف تعامل و همدلی بیشتر انجمن در جهت طرح و بررسی مشکلات مبتلا به اعضاء
- نیازسنجی دوره های آموزشی مرتبط به اعضاء
- شرکت در همایش ها و نمایشگاه های تخصصی استانی و کشوری و عنداللزوم نمایشگاه های خارج از کشور
- اطلاع رسانی به کلیه اعضاء جهت بهره مندی از خدمات مشاوره ای با هماهنگی انجمن و اتاق بازرگانی
- بررسی در جهت ارائه خدمات رفاهی و بیمه ای
- حضور فعال در همایش ها و گردهمائی های تخصصی و صنفی
ک) اعضاء هیئت مدیره
1- شهرام اسدی مرصع رئیس هیئت مدیره 2- احمد صابریان نایب الرئیس اول
3- مجید جلایی نایب الرئیس دوم 4- امیر هوشنگ سپهری دبیر
5- حمید آموزگار خزانه دار 6- رضا صدر همدانی عضو
7- جلال دانش عضو